delovni čas pon-pet: 9:00 - 17:00, tel: 01/231 39 69

 

Varnost je tisto, kar šteje

Kakovost in varnost sta temelja vseh izdelkov Peg Perego. Ampak ko govorimo o prevozu otrok v avtomobilu, postane popolnoma normalno, da se ta dva temelja še dodatno okrepita. Na vsa ključna vprašanja, povezana z varnostjo otrok v avtomobilu, je odgovoril inženir Andrea Agrati, direktor sektorja za otroške avtosedeže v Peg Peregu.

Pri izdelavi avtosedežev je potrebno biti ves čas pozoren in pripravljen na sprejemanje ter izvajanje novih predpisov ali novih rešitev za varnost otrok. Kako se to kaže pri vašem delu? Se testi izvajajo ves čas?

Pri Peg Peregu se držimo tega, da prodajamo izključno izdelke, ki smo jih zasnovali, oblikovali in izdelali v našem podjetju. Imam srečo, da delam z majhno, a izjemno dobro organizirano ekipo mladih mater in očetov. Ko snujemo nove avtosedeže, imamo v mislih predvsem varnost svojih otrok.

Pozorni smo tudi na to, kaj se dogaja okoli nas. Ne samo na delo naše konkurence, temveč tudi in predvsem na novosti na za nas zelo pomembnih področjih kot so svet avtomobilizma, mode in nove tehnologije.
Predpisi pa – vsi izdelki morajo dobiti certifikat za uporabo neposredno na enem izmed evropskih prometnih ministrstev. Ko snovalci razvijejo inovativno rešitev, mora ta vedno dobiti odobritev še pred začetkom trženja avtosedeža.

V našem sektorju avtosedežev pa niso pomembni le končni varnostni testi, ampak tudi obvezno spremljanje celotne proizvodnje z vnaprej določenimi testi. To je odlično jamstvo za naše mlade stranke in za nas, saj imamo z omenjenimi testiranji proizvodnjo pod nadzorom. Tako lahko težave opazimo v trenutku.

Katere dejavnike mora upoštevati vaša ekipa pri razvoju novih inovativnih izdelkov?

Najbolj popomebno je upoštevanje varnostnih predpisov, ki so obvezni za vse. Mi pa si želimo še več, zato vedno stremimo k iskanju nečesa novega, inovativnega. Tistega, kar bo pripomoglo k temu, da bo izdelek uspešen. Avtosedež mora biti priročen in enostaven za uporabo. To je pomembno predvsem za starše in stare starše, otrok pa se mora v njem počutiti udobno. Sedež mora biti izdelan izjemno dobro in s tem zagotavljati varnost skozi daljše časovno obdobje. Ne smete se pustiti, da vas zapeljejo visokotehnološko izdelki. Slednji so za uporabo pogosto težavni in posledično tudi nevarni.

Kateri izdelek je po vašem mnenju odprl novo poglavje na trgu?

Mislim, da je izdelek, ki je zaznamoval novo obdobje na področju varnosti avtosedežev, zagotovo isofix, ki omogoča večjo varnost in enostavno uporabo z enim samim gibom.

Zanimivo vprašanje, ki pogosto zanima kupce, je, zakaj imajo avtosedeži rok trajanja oz. datum veljavnosti?

Zato, ker so po večini narejeni iz plastike, materiala, ki je bolj kot drugi podvržen spremembi oblike po nekem določenem času ali izpostavljenosti močni svetlobi. Plastika sčasoma postane krhka ali izjemno trda in s tem manj odporna na nenadne udarce, ki jih povzroči prometna nesreča.

Rok trajanja uporabnika prav tako prisili k nakupu novejšega in varnejšega sedeža. Nov avto s šestimi zračnimi blazinami je veliko bolj varen kot ustrezno proizvedeni pred 15 leti. Enako velja za avto sedeže.

Staršem se včasih zdi, da otroci v sedežu niso zadovoljni in da jim je neudobno, saj je njihovo gibanje zelo omejeno zaradi tesnih varnostnih pasov. Pogosto sprašujejo, ali jim lahko podložijo blazinico, da bi bilo otrokom udobneje. Je to dobra ideja?

Na žalost nas obdajajo pravila, ki so posledica naravnih zakonov. Zavedati se moramo, da avtosedeži opravljajo dve zelo pomembni funkciji. Prva je, da varujejo potnika/otroka pred deli vozila, ki bi osebe lahko poškodovali v nesreči. In druga, verjetno še pomembnejša, da zaščiti otroka pri zaviranju. Pri tem mora sedež preprečiti, da bi na otroka prehajale velike zavorne sile, ki bi ga lahko poškodovale.

Morda je za nas manj intuitivno, ampak zaviranje ima manjši vpliv na otroka, če je površina trša in izdelek manjši. S tem je otrokovo gibanje bolj omejeno, varnostni pasovi pa so bolj zategnjeni. Na žalost udobje in varnost nista vedno na isti strani, vendar se trudimo, da bi omenjeni lastnosti čimbolje povezali oz. združili. Sicer pa dodatne blazine in vzglavniki še povečajo zavorno silo na otroka v primeru nesreče in varnostnemu pasu preprečujejo, da bi bil pritrjen pravilno. Če jih res želijo uporabljati, naj uporabijo le originalne dodatke, ki jih za ta namen naredi proizvajalec. Ti dodatki so prav tako dinamično testirani skupaj s sedežem, hkrati pa morajo imeti tudi certifikat.

Lahko navedete primer pristopa, ki ga uporabite, ko želite prepričati odrasle, naj nikoli ne prevažajo otroka v avtomobilu brez kakršne koli zaščite, to je brez ustreznega avtosedeža oz. brez prave omejitve gibanja?

Mislim, da se vsi zelo dobro zavedamo, kaj sledi ob nepravilnem prevozu otrok. V časopisih obstajajo številni primeri, kaj sledi. Naša naloga je načrtovanje in proizvodnja varnih avtomobilskih sedežev, vendar žal ne moremo nikogar prisiliti, da jih kupi in uporablja. Težko je razumeti, da dandanes nekateri še vedno ne spoštujejo svojih otrok in konec koncev tudi zakona.

Kot omenjeno, je naša naloga neusmiljeno izboljšanje izdelkov. Starši pa so odgovorni za varen prevoz otroka. Tu so pomembni trije z avtosedežem povezani dejavniki: biti ustrezen za otrokovo težo in starost, pravilno pa mora biti tudi nameščen.

Še eno radovedno vprašanje. Koliko avtosedežev ste že namestili v avtomobile za sorodnike in prijatelje?

Po pravici povedano, poskušam to storiti čim manjkrat, saj tako lahko vidim, kako lahko ali težko je naše sedeže namestiti našim kupcem in kako dobro razumejo naša navodila. Je pa včasih kar zabavno igrati učitelja, še posebej, kadar je naš cilj maksimalna zaščita naših malčkov.